leefstijl

Eet tot je 8 van de 10 delen vol bent.. dat klinkt misschien een beetje raar, zeker als je geleerd hebt dat je altijd je bord moet leeg eten. Maar het is heel goed juist zoveel te eten dat je niet helemaal vol zit, door te eten tot ‘80 procent’. Het duurt namelijk 20 minuten voordat het signaal dat je maag heeft afgegeven aan je hersenen: ‘ik zit vol’ - aankomt.. We zijn dus al eerder voldaan dan we kunnen voelen.
Je automatische piloot heeft veel invloed op je gedrag. Dus moet je moeite doen. En is het belangrijk een goede koppeling te maken tussen wil en gedrag. Enkele tips..

Ine Hermsen van ‘Coachingspraktijk voor Verandering’ uit Groessen gaat eind april starten met haar eerste groep ‘CooL’! ‘CooL ‘staat voor ‘Coaching op Leefstijl’. Inschrijven kan continue. Na elke volle groep gaan we van start.
Mindfulness draait om opmerkzaamheid. Met bewuste aandacht in het moment aanwezig zijn en geen oordeel scheppen. Je merkt de dingen op, zonder hier iets van te vinden. Dit kan je beoefenen met mindfulness meditaties, maar ook door gedurende de dag even bewust stil te staan bij het moment, bijvoorbeeld als je over straat loopt, tijdens het koken of als je de afwas doet. Volgens Jon Kabat-Zinn, de man die mindfulness heet geïntroduceerd in de Westerse wereld, helpt het beoefenen van mindfulness om