BLOGS

Eet tot 80 procent..

meer lezen

Schrap de snelle suikers

Een belangrijke stap als je echt gezonder wilt gaan leven is het schrappen van suiker. Een hele goede maar moeilijke stap voor zoetekauwen.


Echter, als je er eenmaal aan gewend bent ga je je veel fitter en energieker voelen! Je wordt slanker, en je bloedsuikers verbeteren.


Is het moeilijk om dat uit te voeren?



meer lezen

Wilskracht trainen

Je automatische piloot heeft veel invloed op je gedrag. Dus moet je moeite doen. En  is het belangrijk een goede koppeling te maken tussen wil en gedrag.  Enkele tips..

meer lezen

Met angst omgaan

Angst. Bang zijn. Deze lastige emotie wil je misschien het liefst uit de weg gaan. Angst vermomt zich in vele uitingen, zoals in weerstand of vermijdingsgedrag. Op allerlei manieren probeert de mens angst en pijn te vermijden.We geven ook niet graag toe dat we - eigenlijk - bang zijn. 

meer lezen

Gevoelens

Gevoelens tonen en ook toestaan is vaak een belangrijk thema in een persoonlijk ontwikkelproces. Dt begint met het besef dat je zelf verantwoordelijkheid neemt voor je eigen gevoelens. En ook willen we bij gevoelens dat 'geven en nemen' in balans zijn..

meer lezen

Emotie-eten

'Emotie-eten' is het dempen van 'lastige emoties', zoals verdriet, eenzaamheid of boosheid, met eten, zoals chocola, chips, koekjes en ijs. 

De frequentie waarmee je je lastige emoties dempt met koek, chips, ijs of chocola bepaalt of het een probleem is.

En dat geldt ook voor de hoeveelheid die je neemt..

meer lezen

5 tips om je leefstijl aan te passen

Je leefstijl aanpassen vergt oefening en een gezonde kijk op de feiten..

meer lezen

Belemmerende overtuigingen

Ieder mens heeft 'overtuigingen'. Conclusies die je in de loop van je leven hebt getrokken als gevolg van datgene dat je hebt meegemaakt. Zo'n 'overtuiging' kan je helpen, maar kan  je ook enorm tegenwerken..

Dan is de overtuiging 'belemmerend'.

meer lezen

Heb jij ook een eeuwige strijd tegen de kilo's?

meer lezen

Het nut van mindfulness meditaties

  • Heb je moeite met je concentratie ?
  • Ben je druk en gespannen?
  • Heb je pijn?
  • Voel je je niet zo lekker?
  • Loop je jezelf in de weg?
  • Ben je onrustig?
meer lezen