Het COOL programma zit vol op dit moment. 


Wil je individuele (leefstijl)coaching, al dan niet samen met je partner, neem dan even contact op.

.

COOL

Heb je  overgewicht? Dan kun je je gezondheid verbeteren door te werken aan een gezonde leefstijl.

Een gezonde leefstijl is alles wat je doet en laat om gezond te blijven.

In je eentje kan dat lastig zijn.

 

In het COOL programma wordt aandacht besteed aan voeding, beweging, slaap, stress, ontspanning maar ook aan het veranderen van je gedrag.  

 

Groepssessies in de avonduren in Duiven

Je stelt je open en maakt deel uit van een groep. Je wilt leren veranderen, leren van anderen en anderen mogen van jou leren. Je zorgverzekeraar stelt het verplicht om aan de groepssessies deel te nemen. 

 

In het programma trek je daarbij je eigen plan. Jij bepaalt zelf waar je je op gaat richten.

 

Ben jij 18 jaar of ouder, heb je overgewicht en ben je gemotiveerd ?

Dan kan je bij mij kosteloos deelnemen aan het  CooL traject. CooL is een programma uit de 'Gecombineerde Leefstijlinterventie' (GLI) . Het zit in het basispakket van je zorgverzekeraar.

 

Is 'CooL'  iets voor jou?

Coaching op Leefstijl (CooL) is een ‘gecombineerde leefstijl-interventie’ (afgekort ‘GLI’) gericht op het verminderen van overgewicht. Het CooL-traject duurt 2 jaar en bestaat uit een combinatie van

  • 16 workshops van 1,5 uur (ongeveer eens per 6 weken (het eerste jaar om de 4 weken en het tweede jaar om de 8 weken) vinden plaats in een vast groepje van ongeveer 12 mensen.
  • Daarnaast zijn er individuele gesprekken. Je bent altijd welkom op afspraak. 

Het traject heeft een brede aanpak en bevat veel verschillende  onderwerpen die betrekking hebben op je leefstijl

op het gebied van voeding, beweging, gedragsverandering, slaap, stress en ontspanning met praktische tips en hulpmiddelen. Stapje voor stapje werk je aan een blijvend gezond gewicht. Je kiest zelf je stapjes die bij jou passen en haalbaar zijn. Het is een proces van vallen en opstaan, van telkens opnieuw stil staan bij je acties zodat je je bewust wordt wat je in de praktijk echt doet.

 

Neem contact op met mij.

    

 

Programma Basisperiode, duur 8 maanden

0) Intakegesprek (individueel)

1) Kleine aanpassingen, groot effect, over gedragsverandering. Hoe realiseer je daadwerkelijk een verandering in je leefstijl. Je eerste stap maken we heel concreet.

2) Lekker eten geeft structuur aan je dag, over voeding en wat daarbij belangrijk is.

3) Kom in beweging: over wat bewegen voor jou betekent in dit proces. Waar pas je het in, hoe wordt het een succes?

0) Individueel gesprek

4) Slapen en ontspannen: wat heeft slapen en ontspannen nou met afvallen te maken? Dat leer je vandaag. Tips.

5) Gezond leven is plannen:  leefstijl en plannen. Hoe breng je je acties in de praktijk? Vooruit plannen is heel belangrijk.

6) Hoe maak ik mijn acties tot een succes? Over verleidingen en emotie-eten. Tips en tricks.

0) Individueel gesprek

7) Hoe gezond is je weekend? Uit eten en feestjes, hoe ga je ermee om zodat het leven leuk blijft.

8) Hoe blijf ik in beweging? Hoe houd je goed gedrag in stand?  Hoe ga je het allemaal vasthouden? Je maakt vandaag je terugval preventieplan.

0) Individueel gesprek, tussentijdse evaluatie

 

Onderhoudsperiode, duur 16 maanden

Het tweede deel gaat nog wat dieper op de materie in en is gericht op het behoud van je nieuwe gewoontes.

0) Individueel gesprek

1) Gedragsveranderingen, een stapje verder, hoe je je gewoontes verder kan veranderen en andere gedragsaspecten.

2) Bewegen, hoe sta je ervoor? Waar zitten je kansen?

3) Voeding, etiketten, etc. We staan opnieuw stil bij voeding.

0) Individueel gesprek

4) Energie, hoe ga je met je energie om? Waarom is dat zo belangrijk? Over energie gevens en energie vreters.

5) Timemanagement, tijd voor een gezonde leefstijl. Keuzes maken en plannen.

6) Hoe maak ik acties tot een succes? Hoe krijg je het voor elkaar, waar loop je tegenaan?

0) Individueel gesprek

7) Omgaan met Informatie overload als het om voeding en marketing gaat.

8) Zelfstandig verder, hoe ga je het verder zelf doen?

0) Individueel eindgesprek

 

Overige GLI programma's: is COOL passend?

Inmiddels zijn er meerdere programma's ontwikkeld, welke via je zorgverzekering voor vergoeding in aanmerking kunnen komen. Ze zijn al dan niet gekoppeld aan bijvoorbeeld beweegprogramma's en  diabetes.

Plak deze link in de browser en je vind het hele overzicht:

 

https://www.loketgezondleven.nl/gezondheidsthema/overgewicht/gecombineerde-leefstijlinterventie

De meest voorkomende:

 https://www.viaperspectief.nl/gli/leefstijlinterventie_cool/

 

Workshop locatie

De workshops worden gehouden in Duiven, Gezondheidscentrum 't Reinhart, Spoorallee 26.

     

Wil je liever niet in een groep?

Onderzoek wijst uit dat samen veranderen met een groep erg helpend is. 

Zie je dat absoluut niet zitten? Kies dan voor individuele leefstijlcoaching. Hier is nog wel plaats voor enkele mensen die gemotiveerd zijn. Of echtparen, kom samen naar het gesprek toe, als je ook echt samen aan de slag wilt, mijn ervaring is dat je samen - als je echt wilt - nog veel meer bereikt.

Lees meer....

 

 

Voor wie is het?

De begeleiding bij het afvallen is bedoeld voor mensen met een BMI van 30 of hoger. Ook is het mogelijk om deel te nemen als je BMI tussen de 25 en 30 ligt en samengaat met een verhoogd risico op Diabetes Mellitus type 2 en  hart en vaatziekten, artose of slaapapneu.  Deelname is mogelijk bij voldoende motivatie, als je 18 jaar of ouder bent, na een doorverwijzing van de huisarts of praktijkondersteuner en met instemming van de leefstijl-coach. 

 

Het traject heeft geen beweegprogramma inbegrepen, veel clienten bewegen wel, dat doen ze ernaast, naast het programma,  op een manier die ze zelf leuk vinden. Dat kan een sportschool zijn of regelmatig wandelen. Sommigen willen liever voetballen, tennissen, padellen, of wat anders doen. Beweeg op een manier die je leuk vindt, dan houdt je het ook vol.

 

Bij COOL ben je niet gebonden aan een sportschoolabonnement. Wij komen ‚live‘ bijeen.

Voor de wandelaars en liefhebbers organiseer ik elke maand een gezamenlijke wandeling.

 

Hoe bereken ik mijn BMI?

Je deelt jouw gewicht in kilo's twee keer door de lengte in meters. Of via de link: bmi berekenen

 

Wat kost het?

Deelname is gratis, mits je goed gemotiveerd bent om aan jezelf te werken en aan de bovenstaande voorwaarden voldoet. Het wordt vergoed vanuit de basis zorgverzekering, dus ook je eigen risico wordt niet aangesproken. 

Ik werk voor alle verzekeraars: Menzis, Zilveren Kruis, Unive, Ohra, Nationale Nederlanden, VGZ, etcetera.

Een aantal verzekeraars vergoeden slechts een groot gedeelte.


Prakijkgegevens

BLCN lid

Als leefstijlcoach ben ik aangesloten bij de Beroepsvereniging Leefstijlcoaches Nederland (BLCN).   Leefstijlcoaches van de BLCN hebben een gedegen opleiding en achtergrond in coaching, voeding en beweging, sport, rust en ontspanning. Lidnummer : L 0451

 

CooL licentie

Als leefstijlcoach ben ik in het bezit van een 'CooL-licentieovereenkomst' waarmee ik aantoon dat ik aan alle criteria voldoe om het CooL programma uit te voeren.

 

Kwaliteitskeurmerk

Ook sta ik geregistreerd in het kwaliteitsregister van de Beroepsbeoefenaren in de Zorg onder registratienummer 18105045884. Mijn Cool Licentie is verkregen onder nummer CO20100236

 

Overige gegevens

KvK nummer 67291929

AGB-code onderneming: 90067430

AGB-code zorgverlener: 90108375

Ik werk voor alle zorgverzekeraars, via een contract of machtiging.

Verwijzingen digitaal via ‘ het Zorgdomein’, te vinden onder het tabblad ‘aanvullende zorg’.

De praktijk is aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg 

Verwijzingen kunnen digitaal via het 'Zorgdomein'. (Onder tabblad 'aanvullende zorg' ben ik te vinden)

  

Contact

Mobiel telefoonnummer: 06 533 724 93 van Ine Hermsen

Mail: info@coachingspraktijkvoorverandering.nl

Workshopruimte 't Reinhart, Spoorallee 26 Duiven
Workshopruimte 't Reinhart, Spoorallee 26 Duiven
Helhoek, individuele gesprekken
Helhoek, individuele gesprekken