Pure chocolade is gezond
Pure chocolade is niet alleen superlekker en gezond (als je er tenminste niet te veel van eet want het bevat ook veel verzadigde vet), maar het kan ook een leuk extraatje opleveren. Het bevat namelijk het verliefdheidsstofje fenylethylamine. Door deze stof ervaar je niet alleen een verliefd gevoel, maar ook een gevoel van ontspanning en geluk. Daarom heeft pure chocolade ook de reputatie van afrodisiacum. Wat er ook van waar is: als je af en toe lekker wilt snoepen, kies dan voor pure chocolad
druk druk druk
We leven in een snelle wereld. Ook ik val wel eens terug in oude patronen van sneller, meer en mezelf bewijzen aan de wereld. Opdat iedereen weet dat ik ertoe doe. Dat ik ook iets kan. Ik werk dan onbewust weer te hard en ren mezelf voorbij . Verlies overzicht, mis signalen van mensen om me heen. Ik geniet dan niet van het moment.

Zelfvertrouwen
5 tips voor meer zelfvertrouwen   Gebrek aan zelfvertrouwen: wat is zelfvertrouwen, wat is de oorzaak van een gebrek aan zelfvertrouwen, maar vooral: wat kun je zelf doen om meer zelfvertrouwen te krijgen?
Blue zones
ER ZIJN 5 BLAUWE ZONES IN DE WERELD WAAR DE MENSEN EXTREEM OUDER EN GEZONDER ZIJN. WAAR MENSEN LANGER LEVEN DOOR HUN LEVENSSTIJL EN LEEFOMGEVING. IN DEZE ZONES HEBBEN MENSEN DEZELFDE LEEFSTIJL GEMEEN: 1) DE FAMILIE IS BELANGRIJK, 2) ZE ROKEN NIET, 3) ZE ETEN VEELAL PLANTAARDIG EN ONBEWERKT VOEDSEL, HEEL VEEL GROENTEN 4) ZE ZIJN LICHAMELIJK EN OP HOGE LEEFTIJD NOG ACTIEF, 5) ZE ZIJN SOCIAAL BETROKKEN

Tips om te stoppen met piekeren..
Piekeren. Iedereen piekert weleens of ziet de dingen somber in. Bij piekeren is er sprake van een eindeloze stroom negatieve gedachten over het verleden of de toekomst die maar door je hoofd blijft gaan. Helaas leidt dit meestal niet tot nieuwe inzichten of oplossingen...5 tips.
Over verantwoordelijkheid
Gelukkig zijn er nog mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen. Maar wat als jij je teveel verantwoordelijk voelt. Als jij je altijd, en bijna overal en voor iedereen je verantwoordelijk voelt?

Voeding en structuur door 6 eetmomenten
Elke dag zes eetmomenten hebben is best een goede tactiek om af te vallen. Regelmatig op vaste momenten eten zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk blijft. Dat voorkomt dat je trek krijgt en gaat snoepen of dat je meer gaat eten dan je echt nodig hebt.
Zoet behoefte verminderen
Naast dopamine wordt ook het stofje serotine aangemaakt als je suiker of andere zoetigheid eet. Je voldoende serotine in je brein voel je je rustiger en gelukkiger dan zonder. Na een dag hard werken is dit het gevoel dat je graag wilt - als beloning. Nietwaar? Het voelt als 'eindelijk tijd voor mezelf'. Veel vrouwen gunnen zich te weinig tijd en hebben hier last van..

Zelfsabotage
Wanneer je ergens diep in je hart gelooft dat je 'niet goed genoeg bent' of 'dat het toch niks wordt met jou' dan heb je vast ook af en toe momenten dat je jezelf saboteert. Dat je aan 'zelfsabotage' doet. Door jezelf te saboteren zorg je ervoor dat je jezelf klein houdt. Je voorkomt dat je je dromen waarmaakt...
In het nu zijn
Meditatie helpt onder andere tegen stress, somberheid en slapeloosheid. Het is niet alleen maar voor monniken, jij kan het ook doen! En het verandert je brein ook echt, wist je dat? Een paar tips..

Meer weergeven